Hemma igen!

Hejsan!

Nu är jag hemma efter en intensiv danshelg i Stockholm! Så roligt vi har haft!

På fredagen gick vi på konsert med Cuba-bandet Charanga Habanera. De är ett av Cubas mest kända band och det är verkligen en häftig upplevelse att se dem live =)

 
De spelade i hela två och en halvtimme och bjöd på en riktig show! De gav hela tiden järnet och gjorde coola dansnummer samtidigt som de sjöng och visade på sin musikalitet.

Det var bra drag hela tiden och kombinationen med dans och musik var toppen! De skojade även en hel del imellanåt och var roliga att lyssna på =)
 
 
 
Jag stod längst fram och såg dem på riktigt nära håll!
 
Det blev mycket dans, jubel och hoppande där framme =)
Bra stämning!

Jag träffade mina dansvänner från hela Sverige som hade samlats för att se konserten. Ofta när det ordnas latinoevent så blir det mötesplatsen för alla dansälskare och det är alltid lika trevligt att träffa varandra.  
 
 
Efter konserten träffade jag bandmedlemmarna och tackade för en bra konsert!
 
Här ser ni mig med en av Charangas medlemmar =)
 
 
På lördagen blev det också en danskväll, då vi besökte klubben Clandestino i Stockholms centrum. Det blev dans oavbrutet hela natten och vi hade superkul!
 
På Clandestino spelar de Salsa, Bachata, Merengue och Cumbia och vi träffade massor av trevliga människor och hade roligt tillsammans.
 
 
 
Sammanfattningsvis har vi haft en toppenhelg och jag längtar redan tills nästa gång det är dags att åka iväg på dans. Det är så kul att åka och dansa på nya ställen och göra något annorlunda och träffa nya människor.
 
Vi ses imorgon på Salsan, nu ska jag ladda batterierna och vila lite!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0