Het Salsakväll!

Hej!
 
Ännu en rolig salsakväll har passerat!
 
Vi fortsatte med samma tempo och entusiasm som förra veckan. Idag stod mycket repetition och finslip av turerna från förra veckan på schemat. Sedan kompletterade vi även med lite nya steg =)
 
Efter lite träning satte alla stegen som de skulle och det såg väldigt snyggtt ut!
 
 
Det är alltid kul när ni kommer fram till oss efter kursen och ställer frågor om stegen eller ber oss visa något en gång till som inte sitter 100 %. Det betyder att ni verkligen vill lära er och intresserar er för turerna. Jättekul!
 
Det bäddar för bra nivå på Club Bachata som kommer, haha =)
 
 
I pausen tog jag ett litet snack med två av Salsatjejerna.
- Salsa är en sån spännande dans och det är kul att prova något nytt, säger Linn. Det är en rolig dans som är populär i många länder!
 
- Min pappa kommer från Bolivia, så jag vill gärna lära mig Salsa. Det är jättekul på kursen, så jag har även börjat på Bachata!
 
 
 
På medelnivån lade vi till Rumbasteg i slutet av turen som gav en fin avslutning! Som ni vet älskar Hector och jag Rumba, och vill gärna att ni ska kunna "krydda" er Salsa med det =)
 
Vi berättade även lite om hur man ska "lyssna av" olika tempon i Salsalåtar och dansa med inlevelse. När låtarna är lugnare kan man dansa mer elegant men ändå med mjuka rörelser. När låtarna "släpper loss" med högre tempo och instrumenten ger massor med energi, kan man ge järnet och få in gunget i dansen.
 
Väldigt rolig kväll som vanligt!
 
Nu ska jag fälla ner skärmen och säger godnatt för ikväll!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0