Att våga bjuda upp!

Hallå där!

 

I dagens blogginlägg skulle jag vilja vända mig till alla tjejer! Det handlar om att våga bjuda upp till dans på våra fester! =)

Som ni märker på våra danskurser är det ofta något färre killar än tjejer (fast på vårterminens kurs var vi oftast jämna par!). Även under våra evenemang som Club Bachata, Grillparty och andra aktiviteter, sitter ofta en stor del av er tjejer runt dansgolvet och kanske inte blir uppbjudna att dansa under hela kvällen.

Det tycker jag är väldigt synd!

 

Alla ni som dansar med oss är så himla duktiga! Det spelar ingen roll om ni bara har hunnit gå en nybörjarkurs än, för ni kan så mycket! Prova att lägga bort blygheten och osäkerheten, gå fram och fråga era kurskamrater om de vill dansa och prova er fram på dansgolvet =)

Eftersom killarna ofta är ute på dansgolvet non-stop och dansar, måste vi tjejer ta steget och bjuda upp dem, även om man måste "stå i kö" för en dans. Om vi bara står och väntar på att bli uppbjuden, finns chansen att man inte får dansa något (just för att det finns så mycket folk). 

 

Då är det bättre att vara på hugget och bjuda upp olika killar. Kom ihåg, man blir bara bättre och bättre med mer socialdans! Det här är ett sätt att man dansar hela kvällen lång, lär sig mer och utvecklar sina danskunskaper. 

Jag hoppas verkligen att många av er ta vara på mitt tips på nästa Club Bachata! Jag vill se er dansa mer än vanligt =)

Danskram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0