Bokat och klart för Finland!

Hejsan!

Snart är det dags för festivalen som jag har längtat efter - Carnaval Cubano i Tampere, Finland! Som några av er vet åker jag och Hector varje år.

Det är en extremt inspirerande festival med några av Cubas bästa danslärare. Vissa av dem åker direkt från Cuba för att medverka, så jag måste självklart ta chansen att ta kurser av dem! De är riktiga eldsjälar =)

Idag ordnade jag med de sista detaljerna inför resan, så nu är det bara att vänta till den 24 juli!
 

Kommer ni ihåg duktiga Solangel som besökte oss i Sundsvall?
 
Två av de kvinnliga lärarna som besöker festivalen jobbar i vanliga fall på dansakademien på Cuba. De är stenhårda!

Första året blev jag lite skrämd av att de var så ärliga och bestämda, men jag uppskattar det så mycket! Det är då jag har chans att utvecklas och lära mig på riktigt hur det ska vara.

Jag tycker om festivalen just för att den har så hög klass och hög nivå på kurserna. Man upptäcker massor med detaljer som man inte visste om och lär sig massvis med saker. Jag ser fram emot att utveckla mina danskunskaper ännu mer! Som dansare kan man aldrig bli fulllärd, utan det finns alltid massor att lära!

Vill du också med? Prata med mig så kan jag ge mer info om detaljer!
 
Danskram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0