Festivaltankar!

Hej allihopa!

Nu är jag och Hector tillbaka efter 6 fantastiska dagar i Finland!

För mig var det tredje året i rad som jag besökte Salsa House festival, och för Hector var det 6:e året. Enligt mig en av Europas bästa festivaler!

Allt är väldigt proffsigt arrangerat och nivån på kurserna är av SÅ hög klass!

Här ser ni mig och några av mina instruktörsvänner:

 
Vi dansade runt 19 timmar per dag och sov runt 4 timmar! Det var det värt =)

Många av er har kanske bilden av dansfestivaler som fest och party, men det innebär så mycket mer än så. Det är kurser från morgon till kväll där man finslipar sin egen dansstil och förnyar sina kunskaper.

Lärarna som är inbjudna är bland de främsta i världen (några kommer direkt från dansakademin på Kuba). Jag känner mig otroligt tacksam att få lära mig av dom.

Man kan hela tiden utvecklas som dansare och bli bättre, så det är verkligen jättebra att besöka festivaler varje år. Alla lärare har sina egna stilar och finesser, därför är det bra att ta kurser av olika lärare.


Duktiga Diamarys

Här är genrepet från helgen stora show:

Det har varit intensiva och roliga dagar, minnen för livet!

På festivaler träffar man dessutom nya vänner som har samma intresse och man pratar massor med musik och dans. Det är så mycket som händer runtom, man nätverkar och får vänner för livet =)



 
Jag hoppas att alla ni har gnistan att utvecklas och bli bättre och bättre!

Åk på festivaler och inspireras av hur duktig dansare man kan bli. Intresset för dansen blir bara större och större ju mer man tar del av dessa proffsiga lärares kunskaper.

Fortsätt också att gå på Tropicals danskurser och ta vara på att vi har en proffsdansare här i Sundsvall - Hector!

Danskram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0