Hemma igen!

Hej allihopa!

Efter några fantastiska semesterveckor i Spanien är jag tillbaka i Sundsvall igen!
 
Jag åkte och hälsade på min spanska kompis Henar som bor i södra Spanien. Vi lärde känna varandra genom brevväxling för 10 år sedan och vi träffas varje år.

Vi är verkligen bästa vänner! I år var det min tur att åka ner till henne och bo hos hennes familj i orten Archena (utanför Murcia).

Hennes familj är som min egen familj, de säger alltid till alla att jag är deras svenska dotter =)

Med min spanska familj!
 
Jag passade även på att gå ut och dansa lite Salsa och Bachata där borta. Bland annat var jag med på två danslektioner på en dansskola i Archena, väldigt roligt!

På kvällarna var vi ut på två olika Salsaställen och dansade ända till morgonen. Jag var i mitt esse! =)

Det fanns jätteduktiga dansare i Murcia som var grymma på Bachata och Salsa! Det är så roligt att dansa med nya dansare och jag lärde känna massor med trevliga människor. Det var verkligen hög klass och nivå på dansen!

Bachata-lektion! Jag fick visa stegen med läraren =)

Förutom dansen har jag träffat alla mina kompisar som jag har i Archena efter alla mina tidigare resor. Saknar alla redan!

Det blev även en tredagars tripp till Madrid för att se huvudstaden och uppleva lite storstadsliv. Det var tre intensiva dagar där vi gick runt i hela Madrid för att se alla sevärdheter.

Det fanns så himla mycket att titta på och besöka, väldigt spännande!

 
Vi åkte även en heldag till Segovia, som ligger cirka 30 minuter utanför Madrid =)

Segovia är en liten stad som jag alltid har velat se, full av historia och häftiga monument. Som på film!

 
Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst om min resa, för jag har varit med om så mycket under den här månaden =)

Jag har verkligen haft en toppenresa med nära och kära och längtar redan till nästa gång jag ska tillbaka. Spanien är mitt andra land, det är något speciellt med det!
 
Förhoppningsvis kommer min spanska kompis Henar hit i vinter och upplever snön (om hon vågar)!

Stor kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0