Hemma från Salsakryssning!

Hej på er!
 
Jag är helt slut efter ett dygn på Salsakryssningen men också fylld av energi. Det har varit hur kul som helst!

Vi var ett gäng på 10 Tropical-dansare som åkte ner till Stockholm för att vara med på kryssningen. Det har blivit en tradition att det arrangeras Salsakryssning på Valborg!
 

Avgångshallen i Värtahamnen blev fullsmockad med dansglada människor, det spelades musik och stämningen var på topp. På båten började vi med att äta en middagsbuffé och sedan dansade vi hur mycket som helst.

Det fanns tre olika dansgolv med Salsa, Bachata och Reggaeton, så vi gick imellan hela tiden och växlade =)


Under vissa tider var det ett liveband som spelade Salsamusik, och annars var det DJ:s som stod för musiken. Jag  träffade flera kompisar som jag känner från "dansvärlden" det blev många kära återseenden.

Många timmar tillbringades på dansgolvet och det blev väldigt lite sömn. Rättare sagt, vi gick och lade oss på morgonen! 
 


Under kvällen ordnades även en tävling där flera danspar ställde upp. Enligt min smak blir det mer akrobatik än dans, men det var roligt att se på. 
 
Dag 2 blev det såklart också massor med dansande, ända fram till båten anlände till Stockholm och det var dags att gå av. Den här kryssningen har verkligen varit toppen! Man lär känna massor med vänner som har samma intresse - DANS!

 

 
Nu när sommaren är på ingång anordnas mycket danskvällar och andra dansaktiviteter. Jag kan verkligen tipsa om att delta på så många som möjligt! Det är superkul!
 
 
Stor kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0