I objektivet igen!

Hej alla dansare!
 
Idag vill jag berätta om ett besök som vi hade under vår Bachatakurs förra veckan!

Vi fick oväntat men roligt besök av en tjej som läser bildjournalistik på Mittuniversitetet. Hon ville fotografera under vår danskurs för att få material till sitt examensjobb. Hon hade fått i uppgift att fota "rörelser" i sina bilder och som ni vet finns det gott om det på våra kurser! =)

Jag tror att hon fick massor med bra bilder, hon fotade rörelserna hos alla olika danspar i ringen. Väldigt roligt! Hoppas att vi kan få ta del av bilderna sedan.



Dansen innehåller så mycket! Den får oss att uppleva såväl musikrytmer, rörelser, inlevelse, passion mm. Kanske är det just därför så många studenter väljer att jobba med just dans som tema för sitt arbete. Vi har fått en hel del besök av bildjournalister under dom här tre åren. Superkul att de väljer att komma till oss i Tropical och göra sitt arbete!

Jag tycker själv om att fota och vet att det inte är helt enkelt att fånga rätta ögonblicket i dansrörelserna, men det är också det som är utmaningen för alla fotografer - att hitta rätt ögonblick för bästa bilden. 

Nu måste jag kila vidare. Ha det fint!
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0