Danshelg i Stockholm!

Hejsan!

Nu är jag hemkommen från en intensiv danshelg i Stockholm! Jag var på den årliga Salsafestivalen "A lo Cubano" som samlar dansare från hela landet. I år var det flera duktiga instruktörer från Europa på plats och även vår Hector höll kurser och gjorde två shower!

Fredagen började med en stor fest och där träffade jag massor med dansvänner och instruktörer som jag inte hade sett på länge. Det var en väldigt rolig och fartfylld kväll, jag dansade oavbrutet hela natten!

 
På showprogrammet stod en samling av olika dansstilar där flera av lärarna samt olika dansklubbar i Sverige bjöd på uppvisningar. Hector inledde hela showen med att dansa San Lazaro, som är hans specialitet inom afrokubanska dansen.

Det är en dans som visar historien inom den afrokubanska tron. Han gjorde det grymt bra! Han lever sig in i dansen och blir verkligen karaktären San Lazaro. 

 
Inpå morgontimmarna somnade man helt slut och sov några timmar innan det var dags för workshops =)

På lördagen fanns fyra olika salar med workshops, där man kunde välja vilken dans man ville utveckla sig mer i. Jag satsade mycket på Afro, Rumba och Salsaworkshops. Efter att ha varit på kurserna mellan kl. 10-17 fanns det tid för några timmars vila innan festen på kvällen.

Lördagens fest besöktes av dubbelt så mycket folk som fredagens, och även den kvällen fanns det showprogram. Dansgolvet var proppfullt från öppning till stängningsdags! Det var också roligt att se många av er från Tropical Sundsvall på plats på festivalen och ta workshops. Jag hade superkul hela helgen, dansade med jätteduktiga dansare och umgicks med alla mina kompisar. 

Nu är det bara att ladda om inför vår kursvecka och börja förbereda inför kommande Club Bachata! Vi ses på Salsan imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0